۱۳ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۵۳

اشتاین مایر:

مرکل جسارت دفاع از حقوق آلمانی ها در برابر آمریکا را ندارد

مرکل جسارت دفاع از حقوق آلمانی ها در برابر آمریکا را ندارد

رهبر فراکسیون سوسیال دموکراتها در پارلمان آلمان با انتقاد شدیدی ازموضع گیری مرکل در برابر جاسوسیهای اطلاعاتی آمریکا تصریح کرد که صدر اعظم ما جسارت و شجاعت دفاع از حقوق آلمانی ها در برابر آمریکا را ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روزنامه "زوددویچه سایتونگ"، "فرانک والتر اشتاین مایر"، رهبر فراکسیون سوسیال دموکراتها در پارلمان آلمان و وزیر امور خارجه سابق این کشور با انتقاد شدید از موضع گیری آنجلا مرکل در برابر جاسوسیهای اطلاعاتی آمریکا اظهار داشت ظاهرا مرکل، شجاعت و جسارت این را که از حقوق اولیه آلمانی ها در برابر دوست آمریکایی ما دفاع کند، ندارد.

وی همچنین خاطر نشان کرد حدود هشت هفته بعد از افشاگریهای "ادوارد اسنودن"، درباره جاسوسی اطلاعاتی آمریکا، دولت آلمان نمی تواند این مسئله را شفاف سازی کند که چه اتفاقی برای اطلاعات شخصی آلمانی ها افتاده است. دولت آلمان نه می گوید که چه چیزی در این باره می داند و نه می گوید چه کاری می خواهد انجام دهد تا از این گونه اقدامات جاسوسی آمریکا جلوگیری به عمل آورد.

"اشتاین مایر" افزود: شراکت ما با آمریکا مبتنی بر ارزشهای مشترک آزادی و دموکراسی است. برای دفاع از این ارزشها مرکل بالاخره باید در این باره (جاسوسی اطلاعاتی آمریکا) شفاف سازی کند. هر دولتی باید از امنیت شهروندان خود حمایت کند، اما این مسئله توجیهی برای نظارتهای کلی بر مردم نیست. 

کد خبر 2109383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha